LOVE yaa

LIKE'II

Sunday 18 December 2011

ruangan UTAMA » artis berHIJRAH

artis berHIJRAH

ASSALAMUALAIKUM dan SELAMAT SEJAHTERA .
RINDU kat BLOG ni tak ? hehe
Haa , RINDU ! ! !
Kalau RINDU , teruskan baca ENTRY ' SHAFYQ ' yang tak seberapa ni ya :)

 
1. Irma Hasmie

Siapa sangka, pelakon dan pengacara yang terkenal dengan insiden peluk dengan bekas kekasihnya satu ketika dulu ini akhirnya menerima hidayah untuk melakukan penghijrahan. Niat murni Irma untuk berubah mula timbul ketika beliau menunaikan umrah di Tanah Suci Mekah pada awal tahun lalu. Sekembalinya ke tanah air, Irma terus tekad untuk mengenakan hijab.

Menafikan beliau memakai hijab semata-mata kerana fesyen, gadis kelahiran Kuala Lumpur ini memberitahu penghijrahan yang dilakukannya ini adalah dengan niat yang satu iaitu berubah demi kebaikan diri.

Selari dengan imej barunya yang menutup aurat itu, Irma kini menjalankan perniagaan jubah secara online bersama dengan rakannnya, Ezuwan Ismail. Malah rezeki kerjaya seni Irma juga tidak tersekat selepas memakai hijab di mana Irma kini masih menerima tawaran berlakon selain menjadi pengacara program bual bicara di saluran TV Al Hijrah, ‘Assalamualaikum’.
2. Siti Nurdiana

Pelantun lagu ‘Cinta Hanya Sandaran’ ini mula mengenakan tudung sejak bulan Ramadhan yang lalu. Penghijrahan penyanyi yang lebih mesra dengan panggilan Nana ini dilakukan setelah beliau melihat ramai orang bukan Islam berminat untuk mendalami agama Islam dan mengenakan tudung selepas memeluk Islam.

Namun, sebab dan niat utama perubahan bekas isteri Allahyarham Faizal Yusof ini adalah kerana setelah memikirkan tentang tanggungjawabnya sebagai seorang wanita Muslim. Sebelum ini, ibu kepada Mohamad Rayyan Nakhaie ini pernah dikutuk kerana memakai pakaian menjolok mata selepas bergelar janda. Namun, kerana memikirkan anaknya yang semakin membesar, Nana akhirnya memilih untuk berhijrah ke jalan keredhaan.
3. Diana Amir

Penghijrahan pelakon muda ini berlaku selepas beliau mendapat beberapa petunjuk seperti sering teringat mati dan hari Kiamat. Mengakui berasa takut dan menangis apabila mengingatkan dua perkara ini, Diana cuba berubah namun hatinya ketika itu berbelah bagi kerana memikirkan banyak perkara selain belum bersedia sepenuhnya untuk melakukan perubahan.

Namun, setelah dua bulan memikirkannya, akhirnya hati Diana terbuka untuk bertudung litup serta menutup aurat pada September yang lalu. Menafikan mengenakan tudung atas desakan keluarga mahupun teman lelaki, Diana memberitahu niatnya untuk berhijrah hadir dari hati yang tulus dan ikhlas.


SUMBER : GUA.COM.MY

CLICK LIKE when already READ my ENTRY, TQ

Comments
3 Comments

3 .:

ain akasyah said...

diana amir sgt cantik bile da pakai hijab ni..harap ramai lagi dapat buat perubahan ni
* nak sgt tgk abby abadi berubah n pakai tudung..minat die

Kenapa perlu buang bayi tu? Kenapa? Apa alasannya?

Nik said...

suka tgk irma hasmie bertudung.

Anonymous said...

cntiknye..diorg bila dh bertudung..:)moga ramai artis berubah..amin..:)